15 Temmuz 2009 Çarşamba

SENİN ÖYKÜN HANGİSİ? ( İlknur Özdemir)


Paul Auster'ın kitaplarının çevirmeni olarak tanıdım ben İlknur Özdemir'i...Sonra bir gün kardeşimde kitabını gördüm ve okumak için ödünç aldım.

İçinde kısa 10 öykü bulunduran kitabın ilk farkedilir yanı sade dili.Nasıl konuşuyorsak,
nasıl düşünüyorsak öyle yazmış İlknur Hanım.Öykülerin en büyük ortak yanı taşıdıkları hüzün. Hepsinde yorgun insanlar var;kendileriyle hesaplaşmaya çalışan,yarım kalmış aşklarının peşinden koşturan,yalnızlıklarını yok etmeye çalışan bir sürü insan...

Öykülerin yapısı oldukça klasik duruyor.Girişte kahramanların şimdiki durumu anlatılıyor,gelişmede bu duruma sebep veren haller açıklanıyor,sonuçta ise hüznün ağır bastığı bir sonla girişteki durum bir sonuca bağlanıyor.

Yaprakların düşmeye başladığı bir sonbahar gününde pencere kenarına kurulup elde ıhlamurla birlikte okumak için oldukça ideal öykülerden oluşuyor bu kitap...Ne daha fazlası ne daha azı...Tatlı ama geçici bir muhabbeti anımsatıyor öyküler...Ben o düzgün çevirileri yapan kişiden nedense daha ilginç öyküler beklerdim ama kısmette bu varmış...Sanırım yazarda çok farklı düşünmese gerek ki bundan başka kitap çıkarmamış...Bir röportajında "Yazarlık çok başka bir şey, zaten ben yazar değilim; ben yazı yazıyorum, öykü yazıyorum. Bir kitapla yazar olunacağına inanmıyorum." demiş.Banada tam üstüne bastınız İlknur Hanım demek düşüyor.

Can yayınları /173 Sayfa

1. basım Mart 2004

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Öyküleri çok severim. Demek bu bu oyku kitabipek iç açıcı değil. Teşekürler paylaşım için.

Unknown dedi ki...

merhaba Serap, beklentilerine cevap vermeyen bir kitabı bile yumuşak dokunuşlarla yermişsin. Aynı durumda ben daha sert yorumlar yazıyorum galiba.

Sıcak ve başarılı bir yorumdu. Keyifle okudum. Bu arada Paul Auster'ı da aklıma soktun, haberin ola :-)

sevgiler...

SERAP dedi ki...

Kitapkurdu,
Benim hoşuma gitmedi demek daha doğru olur.Çok sıradan geldi bana..

SERAP dedi ki...

Evvelzamaniçinde,
Kişilerin beğeni ölçütlerinin çok değişken olduğunu düşündüğümden bu kadar yumuşak olabilirim.Birde verilen emeğe kıyamıyorum galiba. Ortaya kitap çıkartılmış ve bu emek bana fazlasıyla zorlu geliyor.