15 Nisan 2008 Salı

DİJİTAL KALE (Dan Brown)


Amerikan istihbarat örgütüne bağlı çalışan NSA,onlara gıcık olan EEF,süper bilgisyar Translatr,çözülemeyen şifreler,atom bombalarının intikamını almak isterken canından olan bir sayısal dahisi,baş kriptograf olmasına rağmen olduka salak davranan Susan ve onun dilbilimci nişanlısından ibaret bu kitap kalınlığına rağmen haddinden hızlı okunuyor.Benim gibi teknoloji namına tek yapabildiği önüne sunulanla yetinmek olan birisi için sürükleyici ve meraklandırıcı bir kitap aslında.İçindeki cinayetleride hesaba katarsak Tekno-macera denebilir( o da ne yahu:)
Bazılarının ,kültürel imgelerini bize adapte etmek isteyen toplumların olatası gibi göründüğü için bu tarz kitapları okumak istemediğini biliyorum ama ne yalan söyleyeyim beni heyecanlandırmayı başarıyor Dan Brown.Kitaba başlamadan önce edebiyat açısından birşey beklemek gibi bir lüksten kendimi mahrum bırakmıştım ama kötü sayılabilecek bir çeviriyi tahmin etmemiştim.Kim ne yapmış ne yapmamış anlatmak işime gelmiyor,çünkü başlarsam okumanızın bir anlamı kalmaz. İçindeki bilgisayara dair bilgilerin inandırıcılığı hakkında yorum yapmak benim haddime değil , eminimki işin ustalarına çok komik gelecek ama benim vay be dediğim yerler vardır.Kitabın son sayfasındaki şifreyi de çözmemiz için bize bırakmışlar,bakalım kitaptan bişeyler anlamışmıyız diye:)Velhasıl maceralı bir bulmaca çözmek istiyorsanız ,bu adam ne yazdıda bu kadar okundu diye merak ediyorsanız benim gibi birilerinden ödünç bulun öyle okuyun.


ODTÜ Yayıncılık
436 sayfa/2004 Haziran 1. basım

15 yorum:

Unknown dedi ki...

merhaba, "birilerinden ödünç alıp okuyun", hoşuma gitti :-)
Doğru aslında, bazen ben de öyle yapıyorum.

epeydir görüşemedik, sevgilerimi yolluyorum sana ve tatlı kızına...

SERAP dedi ki...

Bu kitabı okurken aklımda sen vardın "acaba onun hoşuna gider miydi" diye düşündüm.Kütüphanede falan bulabilirsen alıp okuyarak kararı sen verebilirsin.
selamlar...

Ümit Kurt dedi ki...

Ödünç bulacak kimse yok, sanırım almam gerekecek :)

Hiç okumadım şimdiye kadar Dan Brown. Belki de hoşuma gider işin içinde bu kadar teknoloji olduktan sonra :)

SERAP dedi ki...

Birilerinde kesin vardır,iyi araştır:)
Teknolojinin yanında macerada seviyorsan hoş dakikaler geçirebileceğin bir kitap ama daha fazlasını bekleme.

cinar dedi ki...

Sanırım bütün kitaplarını okudum Dan Brown'ın. Bu kitabını da severek okumuştum, öyle hatırlıyorum. Şu sondaki şifre olayını anımsayamadım ama :) Eve gidince bakacağım :)
Sevgiler.

SERAP dedi ki...

Yorumunu görünce okumadan hemen senin bloğa atladım,yazdımda yazdım.Ben Da vinci şifresini okudum birde.Ödünç verecek birisini bulursam diğer kitaplarınıda kafamı dinlemek için okumayı düşünüyorum.Tekrar hoşgeldin:)

cinar dedi ki...

Teşekkür ederim Serap'cım. Ben ödünç verebilirim sana :) KArgoyla yollarım ne olacak..

Büşra dedi ki...

bence de ödünç alınmalı bu kitap; kesinlikle kütüphanelik değil :))
eğlencelik bi kitap ama yine de bazı yerlerde gerilim had safhaya çıkıyor.

Eski dedi ki...

Mor Düşlü biri daha :)

Unknown dedi ki...

Sevgili Serap, mimlendin :-)
mim olayını sevmiyorum şahsen ama konuyu seveceğini düşünüyorum. konu: okumak...
bloğuma bir göz atarsan konuyu daha net anlayabilirsin.
sevgilerimle...

SERAP dedi ki...

Çınarcım;teklifin için teşekkürler,hakkım saklı kalabilir dimi:)
uragan;kitaplar hakkında yazdıklarını hatırlıyorum,bende genelde kitapları kitaplığımda bulunması gerekenler, bulunmaması gerekenler diye ayırırım.
nnev;hoşgeldin:)
Şeker kız;Benim tekliflerimi hiç geri çevirmedin ben seninkini mi çevireceğim.Kıvırcık prensesi öp benim için:)

kaldırımçocukları dedi ki...

Da vinci şifresini okuduktan hemen sonra dijital kaleyi aldım. Sürükleyici. bilgisayar ve internet hakkında verdiği bilgiler insanı düşündürüyor ( ki ben de hiç anlamam bu işlerden ) okurken bir çocuk kadar merakla ve heycanla okudum. Size katılıyorum bencede ödünç alınmalı=)

SERAP dedi ki...

Hoşgeldiniz;
Sizin sessiz okuyucularınızdan biriyim.Benden önce davrandınız.Ben diğer kitaplarınıda ödünç alacak birisini buldum,darısı sizin başınıza:)

kaldırımçocukları dedi ki...

hoş buldum =) ben kütüphaneler sağolsun diyorum artık. yeni politikam, kütüphaneden alırım okurum beğenirsem satın alırım.

SERAP dedi ki...

Çok emin olamadığım kitaplar ve yazarlar için ne zamandır aynı politikayı yürütüyorum bende.Gerçi buranın il kütüphanesi çok ufak ama benim işimi görüyor,sayesinde bir sürü yeni yazarla tanıştım.
Kitapla kalın:)